Internetový marketing a internetová reklama

By | 18. novembra 2014

Internetový marketing a internetová reklama

Či už vlastníte internetový obchod, alebo máte internetovú stránku, určite ste sa už zaoberali pojmom  internetový marketing a  internetová reklama.  Na prvý pohľad sa zdá, že sa jedná o jednu a tú istú vec ale…

Internetový marketing je aktivita, súbor procesov, ktoré zisťujú potreby a požiadavky zákazníkov za účelom poskytnutia produktu/služby. Pre zákazníka by mal predstavovať pridanú hodnotu a pre vás zisk.

Internetový marketing je rozsiahla téma. Teraz si uvedieme čo všetko zahŕňa. Porozmýšľajte čo z toho robíte a čo nie. Čo by ste vedeli zlepšiť?

Komunikácia so zákazníkom – online chat, email, anketa, sociálne siete, newsletter

Optimalizácia stránky – seo optimalizácia, obsah stránky, spätné odkazy

search engine optimization

Public relationPR články, SEO články, aktuality, recenzie, produktové videá, virálny marketing

Podpora predaja – akcie, zľavy, kupóny, súťaže, vernostné programy

Budovanie značky – registrácia do internetových katalógov, tematické stránky a fóra, registrácia v porovnávačoch a zľavových portáloch, blogy

Dve dôležité veci:

Stanovte si jasný cieľ. Chcem zvýšiť predaj? Chcem zvýšiť návštevnosť? Chcem viac propagovať svoju značku? Čo je mojou prioritou?

Definujte svoju cieľovú skupinu a spoznajte svojich zákazníkov. Pozrite sa na svoju internetovú stránku alebo eshop z pohľadu zákazníka. Kto a prečo by mal prísť na vašu web stránku? Je úvodná stránka prehľadná a je hneď jasné čím sa zaoberá? Je odpoveďou na vaše otázky alebo riešením vášho problému?

Toto všetko zahŕňa  internetový marketing. Všetky tieto činnosti je potrebné monitorovať a vypracovať analýzu z výsledkov. Na základe analýzy zlepšujte a inovujte svoju stránku.

Internetová reklama je spôsob alebo prostriedok, ktorým priamo oslovíte zákazníka, vyzvete ho k akcii. Poskytnete mu konkrétne riešenie či už hovoríme o produkte alebo službe, ktorá rieši jeho „problém“.

Bannery, pop-up okná, PPC, newslettery, reklamné texty.

Aký pocit vyvolali vo vás tieto slová? Otravovanie, kúpte si, najlepší, najlacnejší, najúžasnejší, spam…Práve preto si dobre rozmyslite, aký spôsob reklamy je pre Vás ten správny. Ľudia si vytvorili imunitu voči reklame. Zapamätajte si, že dobrá reklama zákazníka nemá obťažovať. Je lepšie ak pobavíte, zaujmete niečím jedinečným.

Začínate v tom vidieť rozdiel? Áno, výborne je dôležité aby ste vedeli čo chcete spraviť, potom môžete riešiť ako to spraviť…

 

FOTO: dollarphotoclub.com