Pridať odkaz
Pridať odkaz
Máte záujem pridať spätný odkaz do stránky clanok.sk napíšte nám alebo chcete umiestniť odkaz aj do ďalších našich stránok zoznam nájdete tu. spätný odkaz sa bude nachádzať v bočnej lište na hlavnej stránke aj v podstánkach stačí dodať anchor text a linku kam má smerovať.
Čo je spätný odkaz, ang. backlink resp. inbound link je link, ktorý smeruje na konkrétnu webovú lokalitu alebo internetovú stránku. Môže mať podobu priamej URL adresy, prelinkovaného kľúčového slova, sponzorovaného odkazu či reklamného banneru. Slúži na to, aby nasmeroval užívateľa na určitú stránku či lokalitu. Spätné odkazy sú dôležité z hľadiska optimalizácie pre vyhľadávače (SEO). Sú jedným z najdôležitejších faktorov ovplyvňujúcich poradie stránky vo vyhľadávačoch (SERP). Existujú rôzne metódy zamerané na získavanie spätných odkazov (tzv. linkbuilding), napr. umiestenie spätných odkazov v katalógoch, PR článkoch, na rôznych fórach, sociálnych sieťach a pod.
Ako budovať spätné odkazy
Vytváranie spätných odkazov je náročný proces, ktorý zaberá nemalé množstvo času – je to kontinuálny proces, na ktorom je potrebné neustále pracovať, pretože konkurencia nikdy nespí.
Linkbaiting (bait = návnada) – je vytváranie obsahu, na ktorý ľudia odkazujú prirodzene. Atraktívny obsah tvoriaci linky je ideálnou formou budovania spätných odkazov. Ako to už s ideálnymi vecami býva, v realite je uskutočnenie linkbaitingu pomerne zložité. Výborným typom obsahu na linkbaiting sú rôzne recenzie, tipy, návody a atď. Ľudia radi odkazujú na užitočné informácie.
Registrácia do katalógov Katalógy sú dinosaurami dnešného internetu. Dnes túto formu linguildingu využíva pomerne málo ľudí. Napriek tomu sa do niektorých z nich stále oplatí webové stránky registrovať.
Výmena odkazov bola v minulosti jednoduchou cestou, ako sa dopracovať na výslnie vo výsledkoch vyhľadávania. Situácia sa však zmenila. Vzájomná výmena odkazov s inými webmi vám dnes už veľmi nepomôže.
Kúpa odkazov jediným spôsobom, ako získať tematicky príbuzný a zároveň hodnotný odkaz.
Publikácia SEO článkov na externých weboch je veľmi účinný spôsob vytvárania hodnotných spätných odkazov. Pri publikovaní článkov je potrebné sledovať kvalitu webu, kde bude článok zverejnení. Články je najlepšie zverejňovať na tematicky príbuzných weboch s vysokou návštevnosťou.
Tvorba minisites/microsites – vytváranie webov za účelom tvorby odkazov je veľmi efektívny spôsob získavania spätných odkazov. Takáto činnosť však môže byť časovo a finančne náročnejšia ako iné formy linkbuildingu. Je potrebné počítať s nákladmi na hosting, doménu, webdizajn a hlavne tvorbu kvalitných textov.
Bookmarkingové služby – záložkovacie (linkovacie) systémy, sú jednoduchá cesta k získaniu spätných odkazov. Najznámejšou záložkovacou službou u nás je vybrali.sme.sk, linkuj.sk.
RSS kanály umožníte odoberanie RSS noviniek z vaších webstránok
Affiliate programy – ak máte eshop alebo spoplatnenú službu vytvorte si affiliate program a dajte možnosť webmasterom zarobiť tým, že na svoje weby umiestnia odkazy na produkty z vášho internetového obchodu. Týmto spôsobom získavate nielen zákazníka ale aj cenný spätný odkaz.
Prispievajte do diskusií a na fórum – prispievajte, komentujte na diskusných fórach, blogoch a zanechávajte odkazy